In het radioprogramma “Drijfveer” staat centraal wat sociaal ondernemers uit Den Haag drijft om vanuit de markt maatschappelijke impact te maken.
Verschillende Haagse sociaal ondernemers vertellen wat hun onderneming inhoudt en op welke manier ze daarmee bijdragen aan het oplossen van een maatschappelijk probleem. Specifiek zoomen we in op de persoonlijke drijfveren van sociaal ondernemers en waar deze drive vandaan komt. De kracht van het programma ligt namelijk in de onderliggende waarden die ondernemers aanzet om zich vanuit de markt in te zetten voor de maatschappij. Inzicht in waarom een persoonlijke waarde of drijfveer belangrijk is voor een sociaal ondernemer vertelt daarmee tevens een stukje levensverhaal.
Luisteraars kunnen door de verhalen van sociaal ondernemers geïnspireerd worden om na te denken over hun eigen persoonlijke drijfveren. Daarnaast kan het aanzetten om na te gaan op welke manier luisteraars zelf een maatschappelijke bijdrage kunnen leveren.
Meld je vrijblijvend aan door te mailen naar info@socialclubdenhaag.nl